02.09.2016 Blog

Lost Blog # 6: Sydämen asialla

Viime vuoden Musiikki & Median ja Lost In Musicin jälkeen olin ’tiloissa’. Jokainen tapahtumatekijä tunnistaa tuon olotilan. Maaliviivan ylityksen jälkeinen helpottuneisuus ja tyytyväisyyden hekuma, arjenpakoilu ja lievä festivaalimasennus. Ah niin ihana, mutta kuitenkin ohimenevä hetki. Pian on taas maanantai.

Tiesin koko tiimini kanssa antaneeni aivan kaikkeni ja hitusen enemmän. Jokainen, jolla on täysi palo välillä täysin hulluun, mutta lopulta henkisesti ja luovalla tasolla kovin palkitsevaan hommaan tietää, mistä puhun.

Aloin lukemaan ammattilaisten palautteita ammattitapahtumasta. Voin näin liki vuoden jälkeen myöntää, että riipaisi. ”Voi kun tämä olisi jollekin tekijöistä sydämen asia!”. Voin rehellisesti sanoa, että tämä ei ole meille mitään muuta kuin sydämen asia. Pieteetti ja tahtotila, millä jokainen eri positioissa tätä rakentaa, ovat valtavat.

All Female Panel @ MM2015

 

Nykymaailmassa harva freelancer voi tai ylipäätään saa toimia ainoastaan yhdelle työnantajalle. Monilla tapahtumilla ei ole ympärivuotiseen palkkaukseen edes taloudellisia mahdollisuuksia. Sesonkiluonteisuus ei silti ole merkki, että emme mielessämme työstäisi tätä ympäri vuoden. Osa meistä myös käytännössä tekee tätä liki päivittäin ja syksyllä päivin sekä öin.

Viime vuonna teimme useita uudistuksia sekä tapahtumien visuaalisella puolella että ihan käytännön asioissa, siirsimme koko Musiikki & Media -tapahtuman uuteen hotelliin, rakensimme ennätysmäärän seminaareja ja toteutimme ensi kertaa teemoitetun gaalan. Lost In Musicin puolella vahvistimme headliner-vetoista strategiaa tarjoten yli 100 keikkaa neljän illan aikana ympäri kaupunkia.

 

Lost In Music 2015 Mikko Suhonen
Kuva Mikko Suhonen.

Tänä vuonna on jälleen paljon uutta ja yllättävää, jota olemme saaneet valmistella viime vuodesta lähtien.  Lost In Musicissa on tarjolla kiinnostavia esiintyjiä, joista saamme ihan lähiaikoina kuulla ja lukea lisää. Ennen kuin ne kaapataan maailmalle, kannattaa tulla paikalle.

Lost In Musicissa on nyt 10 vuoden ajan ollut oma uniikki henki. Kutsuttakoon sitä vaikka löytämisen riemuksi ja yhteiseksi jaetuksi kokemukseksi.

Taidan tänä vuonna lukea palautteet vasta seuraavalla viikolla. Festivaalimasennuksen alla jokainen hivenenkin väärä sana saa tapahtumaihmisen herkistymään. Ja se voi kestää pitkään.
Kannustan silti avoimeen kommunikaatioon, jotta voimme jatkossakin kehittää ja kehittyä. Me teemme tätä teille – okei, ja vähän itsellemmekin.

Tavataan Tampereella lokakuussa hyvän musiikin ja keskustelujen äärellä!

Sydämellä,
Taija

Taija Holm on Musiikki & Median ja Lost In Musicin toimitusjohtaja ja pitkän linjan rock-tiedottaja. 

EVERY BAND WANTS TO BE FOUND

Yhteistyössä / In Collaboration With:

Musiikki ja Media -logo EN 

 

tiketti-logo   Gramex-logo Nem Agency logo   Citysound    TAMK  FUN-logo     Dream Hostel & Hotel Logo Eventmore Logo Black RGB (kopio).jpg